Tornar

Fitxa

Introducció

Camí a Pedra Santa.

Aquest còmode itinerari direcció Pedra Santa pel camí carener de Serra Berona, ens permet anar identificant els diferents relleus al nord de Polinyà. Relleus que formen part de la Serralada Prelitoral i que es constitueixen de manera independent com a icones reconegudes a la geografia Catalana.

Et recomanem l'App de Natura Local per fer aquesta ruta guiada i interpretada. Descarrega-te-la gratis aquí:

Circular horari

Gràfic de pendents

Descripció

Camí a Pedra Santa.

Sortim de la part alta del poble de Polinyà, al costat de la bonica església romànica de Sant Salvador (s.XI). Baixem a la font de la Mare de Deu al torrent de Can Rovira per gaudir d'aquests ambients de torrentera. Després del "Forn Romà" ens enfilarem per Can Carol travessant fragments de potencials alzinars, fins al camí carener de Serra Berona a Pedra Santa.

Es fa evident el paisatge del Vallès amb el mosaic agro-forestal i el relleu ondulat de torrents, planes i petites carenes. Els camps de cereals de secà dominen els cultius i els boscos de pins barrejats amb alzines i algun roure, apareixen i desapareixen.

Marxem direcció nord per anar descobrint els massissos més característics de la serralada prelitoral catalana. Montserrat, Sant Llorenç del Munt, Cingles de Bertí i Montseny. Veiem Sabadell al nostre costat i entre els boscos propers a la ciutat, descobrim la Torre de la Salut i la Torre de l’aigua.

Creuada la carretera C-155 i seguint pel camí a Pedra Santa, anem entrant a una zona on la massa forestal és més continua. L’incendi del 82 ha deixat empremta. Els pins encara petits, creixen atapeïts. Els camps de conreu s’alternen en aquesta superfície amb brolles de romaní. Aquest nou mosaic, afavoreix un espai amb alta diversitat biològica.

Abans de girar cap a sud per tornar a Polinyà, passem per una zona on es van trobar restes d’un assentament Ibèric avui tapat. Girem a la dreta i les vistes marxen cap als Cingles de Bertí i el Montseny. En baixar direcció Can Padró, la serralada de marina amb el Castell de Sant Miquel i el nucli de Sant Fost de Campsentelles fan de decorat de fons.

Per sobre la gran casa de Can Padró, segueix de nou el mosaic agroforestal ara, amb més dominància de pins blans i pins pinyers.

Anem baixant suaument pel carener fins a arribar al bonic cementiri de Polinyà. D'aquí ja podem veure els darreres de l’Església de Sant Salvador. Abans però passarem per la ‘‘creu de terme’’. Tot plegat, una arribada entre cementiri, creu i església que fa valer el nom de camí a Pedra Santa.

Consells

• Circular, el podeu fer en els dos sentits.
  • Trobareu les indicacions de camí saludable de Polinyà.
  • Pista ample. Fàcil i còmode de caminar.
  • Només el primer tram és de pujada.
  • El podeu escurçar fent l’itinerari de Can Carol o baixant a Polinyà per la carretera asfaltada C-155 abans de marxar cap a Pedra Santa.

• No  trobareu cap font.

• Estareu força estona per camí de carena.  El vent és molt molest. Si fa sol, hi ha poques ombres.
  • Atenció en creuar la carretera C-155
  • Per la pista poden passar vehicles de motor.

• Evitar dies ventosos.
  • Evitar les hores de màxima insolació en dies d’estiu.

• Uns pals de tresc us poden ajudar a fer més complert l’exercici de caminar.
  • Prismàtics si us agrada veure ocells. Aquests ambients agroforestals són rics biodiversitat. Sobretot a la part nord del itinerari.

Guarda't la ruta

Què hi ha?

Què veure a: Circuit 3

Sant Salvador. s.XI

07/02/2014

Situada al nord de la població en la cresta d'una petita carena que separa les rieres de Can Rovira i de Can Serra, presidint tot el poble  El primer nucli vilatà es formà a l'entorn de l'antiga...

Font: Mare de Deu

05/05/2016

Sou en un racó humit temporal, sota la influència de la font de la Mare de Deu que es troba pujant les escaletes, darrera les canyes.

La presència dels grans àlbers que aporten ombra i frescor, i els...

Torrent de Can Rovira

25/03/2014

La masia que veurem més endavant a la dreta és la de Can Rovira, construïda l'any 1780. Des de fa tres generacions l'ocupa la família Estadella. Està ben conservada i encara s'hi fa vida de pagès.

El...

Can Carol

06/02/2014

Construïda l'any 1798, està tocant al polígon de Ca'n Humet. Els seus propietaris actuals són la família Costa que l'utilitzen com habitatge i també hi ha una residència canina.

Trobem un molí que...

Camí Vell

06/02/2014

Baixem per la possible Via Augusta que connectava aquests primers assentaments romans. Des de Sant Celoni per Llinars i la Roca, passava per Gallecs, Sabadell, Sant Quirze i Castellbisbal, i creuava...

Vistes nord

06/02/2014

Som al punt conegut com a ‘‘quatre camins’’, on creua el camí de Sabadell a Polinyà amb el de Santa Perpètua o Serra Berona a Pedra Santa. El camí de Polinyà a Sabadell, és una traça antiga d’un "camí...

Vistes II

07/02/2014

Gaudim de fantàstiques vistes direcció nord. A la nostra esquerra Sabadell i al darrere Montserrat. Seguim cap a llevant amb Sant Llorenç del Munt (quasi davant nostres). Entre aquest dos, als boscos...

Biodiversitat

07/02/2014

Aquesta zona de la capçalera del Torrent de Can Rovira i sector de  Can Maurí va patir un incendi l’any 1982.  Actualment, aquesta formació boscosa jove, alternada amb zones de brolla (arbustiva baixa...

Vistes Serralada de Marina

07/02/2014

En baixar direcció Can Padró, veiem àmpliament la Serralada de Marina amb el nucli de Martorelles de Sant Fost de Campsentelles. A sobre, el Castell de Sant Miquel i el Turó de Galceran (480 m).

La...

Can Padro

07/02/2014

Si bé no se sap amb certesa l'època en què es va construir, és considerada com una de les antigues de Polinyà. S'utilitza com a ús residencial.

Una mica més avall, trobem Can Monistrol, datada de l...