Tornar

Fitxa

Introducció

Amplies sensacions en bicicleta

ESTEM TREBALLANT EN ELS CONTINGUTS DELS PUNTS D'INTERES.

Itinerari autoguiat en bicicleta per descobrir en un matí els paisatges més característics del Espai Rural de Gallecs. Passarem pels principals miradors i punts singulars. Saltarem l'autopista per entrar a un raconet entre Mollet i Sta. Perpètua de Mogoda. Farem carenes i torrents ,  per notar amb calma, els contrastos d'aquest maravellos espai.

Et recomanem l'App de Natura Local per fer aquesta ruta guiada i interpretada. Descarrega-te-la gratis aquí:

Circular antihorari

Gràfic de pendents

Descripció

Amplies sensacions en bicicleta

ESTEM TREBALLANT EN ELS CONTINGUTS DELS PUNTS D'INTERES.

Comencem a l’Església de Sta. Maria de Gallecs, d’estil romànic. Fou consagrada a l’any 1007.  Direcció sud, travessem la majestuosa plataneda i torrent avall anirem a buscar un camí a l’esquerra que, un cop creuada la carretera, marxa cap a el bosquet Can Torres. Són bosquets aïllats en mig de camps de cereals formats principalment per pi blanc i algun pi pinyoner

Seguirem pujant fins la carena oriental on trobem el camí de Sant Valerià. Ara sí, les vistes son espectaculars. A sota el poble de Parets del Vallès.  Prenem direcció nord, passarem pel costat de Can Cònsol i deixarem tot seguit un trencall a la dreta que baixa a la masia fortificada de la Torre d’en Malla. s. X.  Més endavant, passem un altre bosquet de característiques similars a l’anterior i seguim fins trobar la C-155. Tot just abans de creuar un corriol a l’esquerra es endinsarà a la major massa forestal de l’espai. El bosc de Can Veire. Aquí les alzines i roures ja comencen a agafar protagonisme, més quant més baixem. Val la pena aturar-se al punt de repòs i mirador.

Arribem de nou a l’església. Ara, una suau pujada ens acompanya a buscar la carena occidental del Camí dels BandolersLes vistes tornen a ser meravelloses i veiem com els bosquetons s’alternen amb els camps de conreu cerealístic. Just abans d’arribar al punt de repòs podem triar l’opció de baixar al torrent Caganell per tornar al  punt d’inici. Si no, després de gaudir de les vistes, travessem la passera i arribem a l’única font al parc dels Pinetons. Sta. Perpètua de Mogoda és a sota nostre. Baixem direcció Can Banús, fent  un tomb per tornar a pujar a la font anterior per un passeig de castanyers d’índies.  Un cop creuada la passera, girem a la dreta per baixar a buscar el torrent Caganell i seguir-lo direcció nord fins al punt d’inici.

Consells

Traçat

• Sempre ciclable. Alterna pujades amb plans i baixades al llarg del recorregut.
  • Pareu atenció al corriol que entra al bosc de Can Veire.

Aigua

• Font al parc dels Pinetons, un cop creuada la passera la l’AP7

Precaucions

• Vora els camins proliferen els cards. Les seves parts seques son punxoses i cauen al terra. És fácil de punxar.  Especialment a la baixada a Can Banús.
  • Evitar les hores centrals del dia a l’estiu.
  • Ambient càlid i no hi ha ombres a la carena.

Material

• Protecció solar de tot tipus. Barret, ulleres, etc.
  • No oblideu portar aigua.
  • En totes les rutes de btt recomanem portar casc i guants, així com kit de recanvi per punxades i un kit d´eines bàsiques (claus allen i desmuntacadenes).

Altres equipaments

• Torbareu quatre zones de repòs. Església, Mirador dels Bandolers, Bosc Can Veire i Bassa de Can Benito. Només hi ha bancs

Guarda't la ruta

Què hi ha?

Què veure a: Eix Bicicleta a Gallecs

Repòs Can Benito

Punt d'interès
Altres
17/06/2013

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed ac arcu at nibh faucibus eleifend. Ut vestibulum iaculis dui. Sed ultrices, dolor non accumsan viverra, tellus nisl congue mauris, at...