Ruta a Sant Julià de Vilatorta

Datenblatt

Einleitung

L'aprofitament de l'aigua

Itinerari circular, curt i agradable que connecta alguns punts d'interès hidrològic a l'entorn de Sant Julià de Vilatorta i que  ens conviden a descobrir diferents formes tradicionals de captació i emmagatzematge de l'aigua.

L'itinerari sorprèn amb amplies vistes de l'entorn de Puigsec que ajuden a entendre com aquests nuclis del segle X van contribuir a definir un paisatge de contrastos entre camps de conreu i exuberants forests.

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

• Typology
    Mit dem Fahrrad
  • Bewertungen

Slope graph

Beschreibung

L'aprofitament de l'aigua

Trobem la fita d’inici a l’aparcament del parc de les Set Fonts i des d’allà ens dirigirem al centre de Sant Julià pel carrer de la Font, que puja arran d’una casa amb una bonica balconada de pedra. Passarem per l’església de Santa Maria, l’Ajuntament i arribarem a l’ermita de Sant Roc.

Un cop passada l’ermita, a la dreta agafarem una rambla de til·lers per on sortirem del poble. Passem per uns camps de conreu i ens endinsem en un bosc humit i dens de roures, on trobarem l’accés a la font de Puigsec. Cal desviar-se uns 30 metres per baixar a visitar aquesta font.

Seguirem endavant per la pista i pujarem a un petit monticle que reté l’aigua de la bassa de Puigsec. Després baixarem uns graons i seguirem el corriol que hi ha davant. Aproximadament a mig camí podrem notar un canvi de temperatura. En aquesta alçada de l’itinerari  la humitat permet que les molses cobreixin a certa altura les branques de vegetació de riera. Al cap de pocs metres les vistes s’obriran als camps de Puigsec, amb panoràmiques del poble i la plana de Vic. Sobre el serrat de Sant Ponç s’hi distingeix el mas de Puigsec i l’ermita de Sant Ponç, que no és visitable.

Vorejarem els camps i agafarem un corriol ombrívol envoltat de boixos que desemboca en una pista ampla, la qual ens portarà fins a la bassa del Brudon.

Seguirem la pista planera que retorna a Sant Julià de Vilatorta, acompanyada per alguns roures singulars.

En arribar al mas del Perer, si girem la vista a l’esquerra podrem veure les restes del castell de Bellpuig. Creuarem la carretera i agafarem la rambla del Castell, que ens retorna al parc de les Set Fonts.

Tipps

• La gran majoria del traçat transcorre per pistes i camins ben marcats.

• Porteu aigua, sobretot a l’estiu.

• Respecteu els camps de conreu i la propietat privada.
  • Respecteu l’entorn.
  • No feu soroll ni molesteu la fauna.

• Calçat còmode per caminar.
  • Gorra i crema solar per protegir-se del sol.
  • Càmera de fotos.

METEOROLOGIA

• Eviteu les hores centrals del dia a ple estiu.

Speichern Sie die Route

Profile picture for user Guillem1234
Guillem rocafort vinyals
28/10/2021
Bonic tomb pel voltant de poble.