Sortint del torrent de Montpaó
Barraca de vinya al Mas d'en Vives
Confraria de Pescadors
Calafell, vista del poble antic
Zurück

Ruta de la cova Foradada

Route
15/06/2020
Datenblatt

Einleitung

Un viatge en el temps

Aquest recorregut mostra una cara de Calafell molt poc coneguda i interessant. Arribarem als cims més alts del municipi, trepitjarem camins antics  vorejant torrents estratègics i travessarem un paisatge tradicional d’agricultura de secà i vinya D.O. Penedès
Cap a la meitat del nostre camí, enmig d’un bosc, coneixerem una cova on no fa gaire s’hi ha trobat unes restes arqueològiques del paleolític. Tot tancant el cercle encara passarem per un altre indret particular en una àrea recreativa recollida i tranquil·la al peu d’una muntanya.

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

• Typology
  • Aktivität
    zu Fuß
  • Bewertungen

Beschreibung

Sortirem des de l'antiga confraria de Pescadors, actualment Centre d'interpretació del Calafell pescador. Farem un petit tram pel passeig marítim, i entrarem al poble pel carrer de Montserrat, on passarem per l'església de sant Pere i anirem a buscar el pas soterrani que hi ha l'estació de tren.
Des de l'estació vorejarem el parc Calafell Aventura, que tindrem al costat dret, fins a arribar a un cartell indicatiu de la ciutadella ibèrica de les Taixoneres on girarem en aquella direcció. Travessarem la urbanització Alorda Park fins a passar per un pont que travessa la carretera C-31.

Arribarem a la urbanització Bellamar, i prendrem el camí de Vilanova, on al costat esquerre veurem camps de secà. Arribant a la carretera C-31, girarem en direcció a la muntanya del Comú, passant entre grans vinyes. Farem un primer tram de corriol, entre pins blancs i un bosc esclarissat i pujarem fins al casalot del Viola. Un antic fortí que defensava el torrent de Montpaó, el pas natural cap a Calafell des de l'interior. Baixarem vigilant de no perdre el camí, fins al torrent, el qual seguirem un tros avall. Girarem a la dreta per creuar-lo i enfilarem en direcció al Mas d'en Vives, passant per camins forestals i camps de garrofers. Al bosc passarem a tocar d'una petita edificació defensiva, amb espitlleres a les cantonades, possiblement contemporània al fortí.

Sortirem del camí per iniciar una pujada una mica prolongada, tot seguin el traçat d'una línia elèctrica. A dalt de la muntanya de l'Escamosa, veurem elements del relleu càrstic i entrarem al bosc mantenint l'alçada fins a arribar a la cova Foradada.

Baixant passarem per l'àrea recreativa de l'Escamosa, una antiga pedrera condicionada amb taules i bancs.
Arribarem a les vinyes del Mas d'en Vives i anirem seguint el torrent de Montpaó fins a tornar al poble, on acabarem la ruta davant l'oficina d'informació turística de Calafell.

Tipps

• Tot el recorregut es fa per un terreny sense massa complicacions. Principalment pista i algun corriol.
  • Trobarem desnivell pujant a la muntanya de l'Escarnosa, i durant el descens, però són trams curts.

• Es recomana portar aigua ja que no trobarem fonts.

• El recorregut no presenta cap perill, excepte en un punt en què s'ha de creuar la carretera C-31 en una rotonda, ja arribant al nucli urbà.
  • La baixada des de l'àrea recreativa per un corriol pot relliscar una mica a causa de la sorra, alerta amb les caigudes.

• S'aconsella portar protecció solar i el cap protegit a l'estiu, hi ha trams amb poques ombres.

• Cal portar calçat còmode per caminar, hi ha trams de terra i pedra amb pendent, també es passa per dins d'alguns torrents que poden portar una mica d'aigua en època de pluges

• Uns prismàtics per identificar ocells i millorar les vistes als miradors, poden ser útils.
  • Uns bastons de tresc tant per les pujades com per les baixades ens poden fer el seu servei tot i no haver-hi grans desnivells.

• El nucli urbà de Calafell té molts espais interessants que es poden visitar, com la ciutadella ibèrica de les Taixoneres, les restes romanes del Vilarenc, el nucli antic medieval i el castell, etc... si es pot, val la pena fer-hi una passejada o visites turístiques.