Rutes a la Serra de Bellmunt-Almenara

Datenblatt

Einleitung

Espai Natural Serra de Bellmunt-Almenara

La ruta de Preixens és fàcil, transcorre per pistes i està senyalitzada amb fletxes grogues sobre balises de fusta.

Us convidem a pujar dalt l'anticlinal de la Serra de Bellmunt-Almenara i creuar els plans agrícoles i estèpics. Coneixereu aquests paisatges de secà singulars i com conviuen amb els de regadiu. Pel camí anirem trobant intervencions amb pedra que han permès a l'home aprofitar aquest medi: cabanes, basses, murs, etc. Per últim, flors i ocells especialitzats en aquests ambients, ens sorprendran en un marc d'un paisatge d'una encisadora duresa.

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

• Typology
    Mit dem Fahrrad
  • Bewertungen

Slope graph

Beschreibung

Espai Natural Serra de Bellmunt-Almenara

Sortim de Preixens i ens dirigim direcció sud-oest travessant conreus de regadiu (panís, alfals ...). Anem guanyant alçada i aviat albirem els pobles veïns i les serres del Montsec. Passem a tocar del canal d'Urgell i en un moment arribem a una primera bonica cabana que resta en una illa rocosa amb alzines, al costat de la pista. En podrem gaudir sempre que el blat no ens la tapi, el que obligarà a acostar-nos-hi.

En el paisatge el secà conviu amb el regadiu. Entre camps arribem a un gran mur de pedra i girem direcció el poble de Pradell per ferun canvi de direcció quan semblava que hi anàvem directes. En aquest punt haurem vist un fenomen geològic força curiós. Seguim ara direcció el poble de les Ventoses i abans trobarem el punt on es parla de la pedra i les pedreres. Aquí girarem i després de creuar la séquia petita acabarem d'arribar a la part alta de la serra de Biscarri.
Dalt la serra, les vistes als plans de la Serra de Bellmunt-Almenara, són impressionants. És moment de descansar i gaudir del paisatge i de l'observació de rapinyaires.

Creuarem els plans, direcció unes barraques ben conservades i anirem tombant cap a llevant per dirigir-nos a la trinxera per on passa el Canal d'Urgell i conèixer la vida que amaguen aquests talussos. Veurem com la gestió d'aquest espai està encaminada a afavorir la presència dels seus ocells singulars.

Després de travessar la carretera ens dirigim cap al mas de Cal Trepat de Baix i per un paisatge similar, però ara amb vistes cap a les serres prepirinenques, anirem tornant a Preixens.

Tipps

• Senyals grocs sobre pals de fusta.
  • Podeu enllançar amb la ruta del Cami Ral de color verd i arribar als a ltres pobles.
  • La pista és fàcil amb pujades suaus.
  • Si mireu el track, veure que poden escurçar la tornada.
  • Trobareu plafons als punts d'interès.
  • Plafons informatius a l'entrada del poble i a l'Ajuntament.

• Font al poble

• Respecteu la propietat privada.
  • La pista pot estar transitada per vehicles agrícoles.
  • No hi ha ombres.
  • Respecteu els equipaments i mobiliari informatiu.

• Eviteu els dies de forta insolació. No hi ha ombres
  • És un espai obert on, si bufa vent, es fa molest.

• Si la feu en bicicleta no oblideu: material per reparar punxades i equipament de seguretat com casc i guants.
  • Calçat còmode adient per caminar.
  • Els pals de tresc ajuden a caminar.
  • Protecció solar: ulleres, gorra, crema.
  • Prismàtics i/o guia d'identificació si us agraden els ocells. És fàcil veure rapinyaires.