Rutes a Gavà

Datenblatt

Einleitung

Garraf blanc, Garraf vermell

Itinerari exigent tant de pujada pel camí dels Penitents, com de baixada pel camí de la Sentiu al Castell.
Descobrirem una de les  valls perimetrals del massís del Garraf, trescant pels seus dos vessants: un de calcari blanc i un altre de gres vermell. Travessarem formacions arbustives desenvolupades; gaudirem de generoses vistes cap als contraforts dels massís de Garraf, les serres properes i de la mateixa vall que baixa cap a mar.

Nota: no feu cas de les ondulacions de segon ordre que apareixen a la gràfica del perfil.

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

• Typology
  • Bewertungen

Slope graph

Rutes a Gavà

Beschreibung

Garraf blanc, Garraf vermell

Deixem el cotxe just abans que acabi l'asfalt de la carretera de la Sentiu. En creuar el torrent, a peu de pista, trobem la bassa i font de la Sentiu, i el bonic roure de Can Dardena. Seguirem per la pista principal direcció Can Dardena, deixant a la dreta el camí per on baixarem més tard.
L'entorn agrari de Can Dardena amb murs de pedra seca i fruiters de secà: garrofers i ametllers, és un bonic record del paisatge del segle passat.

Una ziga-zaga de la pista ens aboca al començament del camí dels Penitents direcció la Clota. Trobareu senyals, primer de PR (blanc/groc), i més tard de GR (blanc/vermell), tot i que no té pèrdua. (seguiu el track). El camí és ample, però dret i marrades successives ens enfilen pel vessant obac de la serra de Can Perers. Garrofers i oliveres, ara testimonials deixen lloc a un paisatge cobert d'una densa vegetació arbustiva d'arboços i aladerns de grans dimensions, combinada a les raconades més frescals amb alzines i roures.

Després d'un primer esforç passem pel costat de les ruïnes de Can Tardà i aviat arribem a un segon descans on antigament hi havia un camp de tir. Guanyem vistes a la serra del davant amb el Castell d'Eramprunyà encimbellat dalt de tot i més amunt la torre de guaita de la Desfeta.
Aviat agafem la pista que baixa al fondo de Maçanet i comença un bonic tram per sota el puig de les Agulles, que tornarà a pujar fins a la Clota, ja al terme de Begues.

Dalt la Clota, seguim per un caminet marcat com a GR i PR amb boniques vistes cap al litoral i tot el camí de pujada que hem fet. Aquest caminet es mena a la pista de Can Bassoles al Castell. Deixem el GR que ens portaria al Castell d'Eramprunyà i seguim el PR del camí de la Sentiu al Castell per la pista avall cap a Can Bassoles i de nou fins a Can Dardena passant abans per algun altre mas enrunat, un pont fet de maçoneria  i la rajoleria. És un bonic camí de roca vermella, amb molta pedra i esglaons de roca natural, envoltat d'arbusts amb boniques vistes cap al litoral, la vall i a la Serra de Can Perers. Cal, però anar amb atenció on posem els peus.

Arribant a les runes del mas Can Flocant seguiu al track el corriol més evident que, per sota un alzinar frescal i propers al torrent us deixarà a la bassa de la Sentiu i d'aquí a l'inici de la ruta.

Tipps

• Trobareu senyals de GR 95 (blanc/Vermell) i PR-C34 (blanc/groc) però no patiu, en cas de dubte seguiu el track.
  • Primera meitat de la ruta, fins a la Clota, amb pujada constant per pista ampla.
  • Segona meitat de la ruta amb baixada constant per caminet estret i pedregós.
  • Abans de baixar a Can Bassoles, podeu enllaçar amb la ruta de la Sentiu al Castell i Font del Ferro. (Itinerari més llarg que passa pel Castell i per Bruguers)

• No hi ha fonts.

• Heu d'estar acostumats a caminar.
  • La baixada pel camí de la Sentiu al Castell és entretinguda i cal estar atent.
  • No oblideu portar menjar i aigua. Dalt la Clota és un bon lloc per recuperar forces.
  • Sou a la perifèria del Parc del Garraf. Espai molt sensible.
  • Respecteu la vegetació i el patrimoni arquitectònic.
  • Torneu les deixalles a casa.
  • No se us acudeixi de fer foc.

• Eviteu els dies de calor i les hores centrals de l'estiu. Hi ha poques ombres.
  • Els dies rúfols espatllen les vistes.
  • El vent és molest a causa de l'exposició oberta dels camins.

• Pedra fluixa per pista de pujada.
  • Roca i esglaons de pedra pel camí de baixada.

• Màquina de fotos.
  • Pals de tresc.
  • Equipament de roba i protecció solar segons època de l'any.

• Podeu enllaçar l'itinerari amb altres rutes a Gavà.
  • L'accés al Castell està tancat, i de fora no es veu res. Cal informar-se dels horaris si voleu aprofitar la ruta per acostar-vos-hi.
  • Àrea de lleure de La Sentiu.