Zurück

Datenblatt

Einleitung

De la platja al Parc Forestal de Mataró

A la Ruta Parc Forestal, l’Ajuntament de Mataró ens proposa una excursió de la qual destaquem les platges, els boscos de pi i alzina, el Parc Forestal de Mataró i les vistes enlairades de la ciutat de Mataró.

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

• Typology
    zu Fuß
  • Bewertungen

Slope graph

Ruta Turó d'en Dori. Mataró.

Beschreibung

De la platja al Parc forestal de Mataró

Iniciem la ruta al principi de l’avinguda del Port, la qual seguim en sentit nord, passant primer davant del Port de Mataró i a continuació per la platja del Varador i la del Callao fins a la riera de Sant Simó, la qual seguirem curs amunt fins a arribar a l’altura del Touring Club Maresme, moment en què girarem a l’esquerra per continuar riera de Ca l’Ametller amunt.

Passarem pel costat de la Unió Recreativa Laru i aviat deixarem la riera encimentada per una pista de sorra que segueix el curs del torrent Lluscà durant mig quilòmetre per tot seguit girar a l’esquerra per una tranquil·la pista amb trams de forta pujada i alguns de suau baixada.

De seguida arribarem als encontorns del Turó d’en Dori, punt culminant de la ruta, i començarem el descens introduint-nos al bonic i conegut per tots els mataronins Parc forestal de Mataró. Gaudiu de les vistes a la baixada.

Arribats al restaurant del Parc forestal, girarem a la dreta i seguint el camí de la Cornisa travessarem part de la urbanització Can Vilardell per continuar el descens.

Seguim ara una pista ampla en suau descens fins a topar amb l’estadi municipal d’Atletisme i continuar en baixada per la carretera de Cirera i tot seguit per la via Europa, la qual deixarem per internar-nos en el meravellós Parc Central, un dels pulmons de la ciutat de Mataró.

Travessat el Parc Central, creuarem la plaça d’Espanya i baixarem per la Riera fins a la plaça Santa Anna i a continuació seguirem el carrer de Sant Antoni fins a la façana del litoral, a on ja només ens quedarà tornar al punt d’inici de la ruta.

Tipps

• La ruta transcorre per carrers asfaltats i pistes amples i còmodes, sense dificultat.

• Porteu força aigua, sobretot a l'estiu.
  • Podreu agafar aigua a la font del Pericó i al Parc forestal.

• Vigileu amb els cotxes sobretot en els trams dins del nucli urbà

• Eviteu les hores centrals del dia sobretot a ple estiu
  • Consulteu la meteo abans de sortir.

• En general es tracta de terreny sense grans dificultats.

• Cal dur calçat còmode i adherent.
  • Protecció solar.
  • Màquina fotogràfica.
  • Pals de tresc.
  • Prismàtics per observar ocells, papallones, rèptils,...

ALTRES INSTAL·LACIONS

• Al parc Forestal de Mataró trobareu bancs i taules per descansar i menjar, i els més petits podran gaudir dels gronxadors.