Detall del riu Ter

Datenblatt

Einleitung

Els últims sospirs del Ter

Iniciant aquest darrer tram des de Verges, la Ruta del Ter ens portarà per l’entramat de camins que conformen aquest paisatge del Baix Empordà tan singular. Tot descobrint la bellesa d’aquests paratges, arribarem a Torroella de Montgrí, i ja iniciarem els últims 6 quilòmetres que ens portaran a la desembocadura del riu Ter al Mediterrani.

Nota: aquest itinerari i els seus punts d'interès han estat dissenyats i seleccionats, respectivament, pel Consorci del Ter, ens promotor de la Ruta del Ter.

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

• Typology
    zu Fuß
  • Bewertungen

Slope graph

Beschreibung

Els últims sospirs del Ter

Iniciem l'etapa a Verges des del mateix punt on vam finalitzar l'última etapa. Seguint la direcció d'on veníem en l'última etapa, continuem recte en direcció a la C-252, seguint les indicacions cap a Canet de la Tallada i Torroella de Montgrí

Passem per l'entrada del Mas Badia, un centre experimental de l’IRTA (Recerca i Tecnologia Agroalimentàries), just després de deixar enrere una interessant gorga natural d’aigua dolça. Ara circulem per carretera asfaltada, i observem una plantació de pollancres, abans d'anar a parar a la carretera de la Tallada.

Entrem a Canet de la Tallada, i hi trobem una cartellera de la  Ruta del Ter. Seguim direcció Torroella de Montgrí. Sortim d'aquest nucli pel carrer del Raval de Baix. Més endavant, veurem un refugi antiaeri, pertanyent a l’aeròdrom de la Tallada. Aquest aeròdrom es va ubicar a l’esquerra del riu Ter, entre els límits del municipi de la Tallada i d’Ullà i la carretera que va de Verges a Ullà, en un lloc anomenat pla d’Ullà. Aquesta zona de camps de conreu, amb una extensió total de 200 ha, va ser requisada l’abril de 1938, així com també el mas d’en Mach, que es va reconvertir en quarter general i caserna d’oficials i soldats destinats al camp.

Seguint per la pista, travessarem unes importants plantacions d’arbres fruiters, i al cap de poca estona haurem arribat a tocar de Torroella de Montgrí, on podem visitar la població o bé seguir recte cap a la Gola del Ter passant per sota el pont de la carretera.

Si a la resclosa de Colomers hem optat per seguir el marge dret, seguirem la pista per on anàvem, que ens condueix per extenses zones agràries del municipi de Foixà, fins arribar al nucli d’Ultramort, on un pas soterrat permet creuar sense risc la carretera entre Verges i Parlavà (que va de Figueres a La Bisbal i uneix l’Alt i el Baix Empordà). Des d’aquest punt, seguint una pista ampla de caràcter agrícola, arribarem a Serra de Daró i posteriorment a Gualta, on just després de creuar el braç nou del riu Daró seguirem el carril bici arran de riu Ter fins al pont de Torroella, on cal creuar-lo per anar fins al marge esquerre i fer el darrer tram de Ruta del Ter fins al mar.

El darrer tram d'aquesta etapa, curt i molt planer, finalitza a la Gola del Ter al bell mig de la platja. Anirem resseguint tot el camí de la mota que segueix paral·lel al riu fins que arribarem a la mar. Als últims metres podrem veure les illes Medes. Els tamarius dels darrers metres i la vegetació dunar seran formacions típiques d'aquest darrer tram, fins que les aigües del riu Ter es barregin amb les de la Mar Mediterrània.

Tipps

• Traçat senzill i no gaire llarg, totalment planer. Transcorre sobretot per camins rurals de la plana agrícola empordanesa.

• Trobem fonts a Verges i a Torroella de Montgrí. A la Gola, punt final, hi ha zones turístiques properes, però no hi ha cap font.

• Passem per camins rurals, poc freqüentats, però amb alguns tractors i vehicles agrícoles, a qui cal donar prioritat de pas.

• En ple estiu, cal portar protectors pel cap (mocadors, gorres…) i per a la pell, ja que gran part del recorregut transcorre per llocs sense arbrat, ja que predominen els camps de conreu.

• Sense massa dificultats.

• No es necessita cap material específic més enllà del convencional per a la pràctica del senderisme segons l’època de l’any i les condicions del temps en el moment concret.

Speichern Sie die Route

Was ist da

Was in zu sehen: Tram 10/10. Verges-Gola del Ter

Illa de Canet

Landschaften
11/01/2018

L'illa de Canet, que podrem anar a guaitar en un breu tram d'anada i tornada seguint el camí de la dreta, forma una zona humida d’unes 15 hectàrees de superfície. Tot l’espai es localitza a cavall...

Rescloses de Canet i Ullà

Architektur
11/01/2018

D’una banda, riu amunt, hi ha la resclosa de Canet, d'orígens medievals, però la seva obra actual és, sobretot, del segle XVI, amb algunes reformes posteriors. La resclosa, de paret molt inclinada, és...

Molí i pont Vell de Gualta

Architektur
19/01/2018

Els orígens del molí de Gualta són medievals, i almenys fins al segle XIV estava ubicat al costat d’un veí edifici fortificat que potser era el castell de Gualta. A finals de l’edat mitjana foren...

Parc Natural Montgrí, Illes Medes i Baix Ter

Umwelt
03/02/2017

El Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter engloba el massís muntanyós del Montgrí, l'arxipèlag de les illes Medes, amb el seu fons marí de preuat valor ecològic, i els aiguamolls que...