Ruta Tot Mataró. Mataró.

Index card

Introduction

Voltant el terme de Mataró

La ruta Tot Mataró és una proposta de longitud considerable que ens porta a recórrer el perímetre del terme municipal de la ciutat i que ens permetrà gaudir del paisatge del municipi des de diferents perspectives.

De la ruta destaquem la franja del litoral, Sant Martí i Sant Miquel de Mata i les àmplies i atractives vistes des de Can Bruguera.

ATENCIÓ: Es tracta d'una ruta llarga i exigent. Trobareu avisos de les possibles dreceres a l'app.

We recommend the Local Natura App to do this route. Download it for free here:

• Rating

Slope graph

Gràfica Ruta Tot Mataró

Description

Voltant el terme de Mataró

Començarem la ruta a davant de l’estació de tren de Mataró i seguirem el passeig marítim passant per davant de la platja de Varador i la platja del Callao. Al final del passeig començarem la remuntada de la riera de Sant Simó fins a trobar-nos el camí de les Cinc Sénies, el qual seguirem a la dreta i ens permetrà gaudir d’aquest important espai agrari.

Arribarem al torrent del Castell (hi ha un senyal del GR 83 o camí del Canigó el qual seguirem pràcticament fins a la part més alta de la serralada) i el seguirem amunt amb l’objectiu posat en l’ermita de Sant Miquel de Mata, lloc ideal per reposar i recuperar forces per la resta de la pujada.

Seguim ara per una pista ampla, però força dreta, i arribem a les vinyes de Can Flaquer i Sant Martí de Mata, un racó realment encisador.

Visitada l’ermita continuem torrent amunt sempre en pujada i assolim la part alta de la serralada, la qual resseguirem en direcció oest fins al Coll de Can Bruguera, a on conflueixen els termes municipals de Dosrius, Argentona, Llavaneres i Mataró.

Prosseguim el nostre camí, encara en pujada, i travessem la parta alta de la urbanització la Cornisa, punt més elevat de la ruta. Iniciem ara el descens per l’àmplia pista del camí de la Cornisa fins que ens trobem l’ombrívol torrent de Can Martí, el qual seguim fins a trobar el curs de la riera d’Argentona, que acompanyarem fins a l’altura de la incineradora, punt en què girem a l’esquerra amb el propòsit de retrobar el Passeig Marítim de Mataró i el punt de partida.

Tips

• La ruta transcorre majoritàriament per pistes amples i còmodes, excepte en algun petit tram de pujada que segueix el GR 83 abans d’arribar a Sant Martí de Mata.

• Porteu força aigua, sobretot a l'estiu.
  • Podreu agafar aigua a la font de la Cornisa.

• Vigileu amb els cotxes especialment en els trams dins del nucli urbà.
  • Es tracta d'una ruta força llarga i només recomanable per persones en forma i acostumades a caminar.
  • Trobareu dreceres indicades en avisos de l'app.

• Eviteu les hores centrals del dia a ple estiu.
  • Consulteu la meteo abans de sortir.

• En general es tracta de terreny sense grans dificultats.

• Cal dur calçat còmode i adherent.
  • Protecció solar.
  • Màquina fotogràfica.
  • Pals de tresc.
  • Prismàtics per observar ocells, papallones, rèptils,...