Return

Index card

Introduction

Pel veïnat de Valldeix fins Can Bruguera

Els límits septentrionals del municipi tenen també un espai a considerar. Es tracta de la cornisa que separa el municipi de Mataró del de Dosrius. Aquesta carena, que forma part de la Serralada Litoral, permet observar dos paisatges clarament diferenciats: per una banda, el Maresme de la plana a toca del mar, pràcticament urbanitzat, i, per l’altra, el Maresme de l’interior i part, segons la visibilitat del dia, de la depressió del Vallès i de la Serralada Prelitoral; un Maresme molt més boscós, encara que hi hagi algunes urbanitzacions escampades.

A més d’aquesta visió general, la zona té diferents espais de característiques variades: camps de conreu, alguns abandonats, brolles amb pins, alzinars en estat de recuperació, antigues masies i cases senyorials, urbanitzacions, zones esportives.

Aquesta proposta ens acompanyarà des de la façana del litoral de Mataró a través del veïnat del Valldeix fins a Can Bruguera, a la part més alta del terme municipal de Mataró.

We recommend the Local Natura App to do this route. Download it for free here:

• Rating

Slope graph

Ruta Valldeix. Mataró.

Description

Pel veïnat de Valldeix fins a Can Bruguera

Situats a davant del pas del Cargol iniciarem aquesta ruta seguint el passeig Marítim de Mataró en direcció a Llavaneres i fins a topar amb la desembocadura de la riera de Sant Simó, punt en què girarem a l’esquerra i caminarem riera amunt sense desviar-nos, sempre al costat de la Riera.

Passada la plaça de Pintor Cusachs, passarem per sota de la C-32 i continuarem avançant en paral·lel a la riera, que ara pren el nom de riera de Valldeix. A la dreta, a l’altra banda de la riera veurem dues mostres de masies: Can Portell i Can Català. A l’alçada d’aquesta darrera es troba la font del Pericó.

Seguim camí enllà fins a la primera cruïlla i continuarem la riera de can Bruguera amunt, deixant a la nostra dreta la riera d’en Soler. Passarem al costat d’un càmping estable i més enllà deixarem a l’esquerra la riera de Ca l’Amatller i seguirem riera amunt en direcció a La Cornisa.

Som a l’entrada de la urbanització la Cornisa, punt en què girarem a l’esquerra sense deixar la riera de Can Bruguera, asfaltat al principi, pedregós a continuació i pista ampla de sauló més amunt.

La pista del camí de Can Bruguera ens ofereix, entre els pins, unes vistes magnífiques al litoral i la ciutat de Mataró mentre ens apropa al coll de Can Bruguera. A dalt, trobarem una gran esplanada amb la petita Creu dels Planells, punt de trobada i d’excursionisme i molt a prop de la masia restaurant de Can Bruguera.

Continuarem pel Camí de la Cornisa fins a la cruïlla asfaltada. Seguim per la banda de la dreta passant per davant de la Font de la Cornisa (1967). Aquesta font mostra tres composicions de rajoles on es poden veure un mapa de la urbanització, el nom de la font, i la història del topònim de Vallveric.

Seguim per dins la urbanització, sempre per la banda dreta, sense desviar-nos del camí en lleugera pujada fins que perdem l’asfalt i enganxem la pista de terra. A partir d’aquest punt ja anem de baixada i seguirem la pista fins que trobarem una cruïlla. Agafarem el camí de l’esquerra que ens portarà al Parc Forestal. A uns 400 metres, al lateral esquerre del camí, trobarem un pas tancat als vehicles, però és una drecera apta per als vianants i ciclistes, que condueix directament al cor del Parc Forestal passant pel mig del Bosc Vertical, el parc d’aventura als arbres on tant la canalla com els grans passen una bona estona.

Arribats al Parc forestal tornarem a girar a l’esquerra en direcció a la urbanització les Sureres, la qual travessarem pel seu extrem superior fins a trobar la riera de Can Gener, que seguirem curs avall fins a tornar a trobar el torrent de Can Bruguera i el camí que hem seguit a l’anada.

Ara ja només ens quedarà desfer el camí de l’anada fins al passeig Marítim de Mataró i al punt d’inici de la ruta.

Tips

• La ruta transcorre majoritàriament per pistes amples i còmodes.
  • L’inici de la pista al camí de Can Bruguera és una mica pedregós.
  • El tram final de la baixada per la urbanització la Cornisa fina a la riera de Can Gener és força dret.

• Porteu força aigua, sobretot a l'estiu.
  • Només trobarem una font al Parc forestal de Mataró.

• Vigileu amb els cotxes sobretot en els trams dins del nucli urbà i a la carretera de Valldeix entre la font del Pericó i el nucli urbà, i també en el tram encimentat de la riera de Can Bruguera.

• Eviteu les hores centrals del dia sobretot a ple estiu
  • Consulteu la meteo abans de sortir.

• En general es tracta de terreny sense grans dificultats.

• Cal dur calçat còmode i adherent.
  • Protecció solar.
  • Màquina fotogràfica.
  • Pals de tresc.
  • Prismàtics per observar ocells, papallones, rèptils,...