Return

LA VIDA ARTÍSTICA DE MOSSÈN JOAN

Route POI
Others
Index card

Introduction

Treballs manuals
Mossèn Joan va ser professor de plàstica, manualitats i humanitats a l’Escola Diocesana de Formació Professional de Navàs, des de l’any 1965 al 1978. Durant tots aquests anys va ensenyar art als seus alumnes amb moltes tècniques diferents.

Pedres
Entre moltes altres coses, mossèn Joan ha treballat molt bé la pedra: de ben petit ja veia com la tractava el seu pare Valentí, mestre paleta. Al llarg de la seva vida n’ha mogut una quantitat considerable i n’ha sabut fer veritables obres d’art, de moltes de les quals, sortosament, en podem continuar gaudint.

Fonts
L’afició de mossèn Joan a treballar la pedra i la passió pels mosaics s’ajunten en el conjunt de fonts que, noves o bé restaurades, ha deixat fetes principalment a Balsareny i també a Sant Llorenç de Morunys. En alguns casos ha estat ajudat per amics o bé per membres de la brigada d’obres de l’Ajuntament de Balsareny.

Mosaics
De tot el treball artístic de mossèn Joan destaquen principalment els mosaics, tant per la seva bellesa com per la quantitat tan gran que n’ha fet. Sortosament, hom pot contemplar-los en molts espais públics, especialment de Balsareny, els quals us convidem a visitar; i també n’hi ha en moltes cases particulars. A la majoria d’obres que presentem es pot veure, en un lloc o altre, una margarida: és la signatura de l’artista.

Pessebres
L’any 1964, mossèn Joan va fer per primera vegada un pessebre al marge esquerre de la plaça de l’Església, a Sant Esteve. Des de llavors i gairebé durant quaranta anys el va continuar fent. De les seves mans en van sorgir figures, barraques, cases, esglésies, ponts per on circulava l’aigua que ell mateix hi feia passar, etc. Sempre va ser molt visitat, tant per gent que hi anava expressament com pels que en les dates nadalenques anaven a veure els emblemàtics Pastorets de la Colònia Soldevila.

Images