A Sant Miquel de Cruïlles
Return

Pels antics veïnats de Rabioses i Pastells

Route
20/09/2016
Index card

Introduction

Cap a la riera de Pastells

Itinerari circular que s’endinsa als contraforts de les Gavarres remuntant la riera de Pastells, que recull les aigües de l’obaga del Puig d’Arques. Descobrirem el patrimoni que ens recorda els antics aprofitaments dels recursos naturals i els conflictes que es donaven en aquestes valls quan encara eren poblades. Veurem com la natura, lenta però inexorable, recupera els espais perduts.

Nota: aquesta ruta ha estat proposada i treballada pel Consorci de les Gavarres.

We recommend the Local Natura App to do this route. Download it for free here:

Apple store Google Play
  • Typology
    Time Circular
  • Difficulty
    Easy
  • Duration
    3 hours
  • Slope
    140.00 meters
  • Distance
    11.20 km
  • Theme
    Environment
    Architecture and environment
    Landscaping
  • Activity
    By foot
  • Rating

Slope graph

Description

Cap a la riera de Pastells

Sortint de Cruïlles passem per Sant Miquel de Cruïlles, antic monestir romànic situat estratègicament dalt d’un turó des d’on es domina bona part del Baix Empordà. Descendirem cap al Daró, travessant el pla de Salelles, entre camps de conreu i masos molt antics, per enfilar-nos cap a la riera de Pastells. L’itinerari discorre resseguint el fons de vall d’aquesta riera ombrejada per alzinars i vernedes frondoses, on descobrirem el patrimoni vinculat als aprofitaments de l’aigua: el pont de les Dobles, la resclosa del Molí d’en Molines i el molí d’en Coia. Després remuntarem un xic per passar per can Coia, esplèndid mas avui espoliat i a punt d’enrunar-se. Retornarem al punt d’inici descendint entre suredes i resseguint les pinedes de pi pinyer de les ribes del Daró.

 

Tips

TRAÇAT

  • Traçat fàcil que combina pistes amb algun corriol.
  • Se segueix un tram senyalitzat amb les marques blanques i grogues d’un PR.
  • En cas de fortes pluges prèvies, podem trobar-nos algun pas pel que baixi força aigua.

AIGUA

  • Al nucli de Cruïlles, a prop de l’aparcament, hi ha una font pública.
  • No hi ha cap més punt d’aigua segura en tot el recorregut. Es recomana portar força aigua des de l’inici.

PRECAUCIONS

  • En els edificis abandonats, cal precaució a la inestabilitat de les estructures. Millor abstenir-se de passejar-s’hi massa per dins.
  • L’itinerari creua la riera de Pastells i el Daró. Després de pluges intenses podem trobar-nos en alguna dificultat.

METEO

  • Hi ha trams força exposats al sol. Cal tenir-ho en compte en ple estiu: poseu-vos crema solar protectora.
  • Evitar fer-lo havent plogut molt els dies abans.

TERRENY

  • Al tram de corriol de la riera de Pastells, podem trobar-nos amb terreny humit i relliscós. Atenció a les possibles relliscades!

MATERIAL

  • Si ha plogut, poseu-vos calçat impermeable.

ALTRES EQUIPAMENTS

  • A prop de ca n’Obert, hi ha un càdec de mides notables. Hi ha un punt informatiu que ho indica
  • Per concertar visites guiades a Sant Miquel de Cruïlles podeu fer-ho a http://www.escapadaemporda.com/ o a http://www.visitemporda.com/es/ 
  • Al nucli de Cruïlles, recomanem visitar la torre medieval que resta de l’antic castell, al costat de l’església.

 

Save the route