Descripción
Creu de terme, amb referències documentals des del segle XVI. De la creu original en resta només el basament i el fust. La creu original de pedra de la part superior va ser destruïda durant la Guerra Civil i va es va haver de substituir per una de ferro que, més tard, es va treure per instal·lar la que hi ha actualment, de ferro i amb els braços rematats amb expansions i florons.
Se situa en la cruïlla entre els camins que condueixen des del poble a Cal Fontanals i a La Sala, aproximadament a 180 m al sud de la sortida del Pla, en finalitzar el carrer de la Creu.
Actualment, la creu és envoltada per un clos de planta triangular, aproximadament de 15 m de llarg per 11 d'ample, amb parets de pedra coronades per una barana de ferro, inaugurat el 29 d'abril de 2007 i denominat Plaça de la Creu.

