Rutes al Parc Capçaleres del Ter i Freser

Paisatges
Ficha

Introducción

Abans de seguir, fem una aturada per situar-nos.

Si mireu avall, d’on venim, veiem la vall de pujada amb la serra que tanca el poble a llevant entre el Costabona i el puig de les Agudes (1.975 m, visible). Els vessants de l’esquerra de la vall, són els del puig de la Coma Ermada (2.502 m), i a tocar de carretera la clariana per sota de l’edifici del bar és el pla dels Hospitalets. Enfront seu, els contraforts del Gra de Fajol petit.

Davant i a la vostra dreta, el puig de Lladres (2.365 m); al darrere el Pic de la Dona (2.704 m) i la Portella de Mantet; i, a sota de tots ells, on hi ha l’estació d’esquí (any 1975), eren els plans de Dalt de Morens. Un bon lloc de pastures fins a les primeries del segle XX.

A l’esquerra, el Gra de Fajol petit (2.563 m) i, recte amunt, treu el cap el Gra de Fajol gran (2.708 m).

Aneu a veure el plafó que hi ha una mica més amunt, en l’últim giravolt. Tot seguit creuarem una landa de bàlec, arbust d’oloroses flors grogues al maig-juliol.