Einleitung
El conjunt de la torre i torre de senyals de Lacera apareix lligat al castell de Pera, com a protecció avançada de l'entrada de la vall d'Horta, fora de l'aguait del castell.
Les primeres notícies documentals daten de finals del segle XI, i el darrer esment és en un testament de 1228. És probable que, un cop perduda l'eficàcia del Castell de Pera, (pel seu difícil accés), la Torre de Lacera tingués alguna funció residencial o administrativa regulant aquest ampli territori que vindria a correspondre's a bona part del terme municipal actual.
Poc més endavant trobarem els basaments d'una construcció de planta irregular, d'uns 2 m. d'amplada i forma semicircular; als peus de la roca hi ha una gran pedra caiguda amb una concavitat treballada que s'ha interpretat que era per a encendre-hi focs. Aquesta construcció està òbviament lligada a la torre de Lacera, i cal situar-la al mateix moment. Possiblement cobrís la funció de torre de guaita i de defensa.
font: Patrimoni Cultural de Barcelona. DIBA.Cat