Ruta a La Pletera. Parc Natural Montgrí
Datenblatt

Einleitung

La plana del Baix Ter

La "Ruta a la Gola del Ter" us proposa recórrer còmodament els espais d'interès ecològic del litoral del Baix Ter. La ruta transcorre pràcticament en la seva totalitat a dins dels límits del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. Aquest itinerari ens portarà a conèixer la geologia, fauna i flora de racons com el Vell Ter (antic curs del riu Ter), les Closes de Tamariu, la Pletera i els seus petits habitants (els fartets), zones de dunes, bases, i la Gola del  Ter al final del recorregut.

 

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

Apple store Google Play
  • Typology
    Linear
  • Schwierigkeit
    Familiar
  • Dauer
    2 Stunden 25 Minuten
  • Slope
    13.00 meters
  • Entfernung
    9.60 km
  • Theme
    Strände und Buchten
  • Aktivität
    zu Fuß
    Mit dem Fahrrad
  • Bewertungen

Slope graph

Beschreibung

La plana del Baix Ter

La “Ruta a la Gola del Ter” surt just del davant de l’Oficina de Turisme de l’Estartit seguint el passeig marítim en direcció sud. Passat el Parc de la Pineda seguirem per un camí de sorra en paral•lel a la costa fins a topar amb la zona urbanitzada dels Griells, a on ens desviarem per anar a conèixer el Ter Vell. En aquest punt podrem observar la fauna de les llacunes del Ter Vell des de l’observatori habilitat amb aquest fi.

Un cop ens haurem delectat amb la tranquil•litat de l’indret i amb les vistes des de  l’observatori, seguirem caminant entre les Closes, prats tancats per arbres, amb tamarius a banda i banda del camí en direcció a la Pletera. A la Pletera, maresma separada del mar per un cordó de dunes costaneres, aprofitarem per conèixer una mica de la vida del fartet, petit peix que viu a les llacunes d’aigua dolça en perill d’extinció.

Seguirem ara la ruta en direcció sud i en paral•lel a la platja de l’Estartit  per un camí ample de sorra flanquejat per tamarius a la banda dreta fins a arribar a la bassa del Fra Ramon, a on coneixerem les peculiaritats de la fauna i flora que hi habita.

Deixarem la bassa del Fra Ramon i caminarem ara per una zona de dunes fixes amb vegetació arbustiva, a on la planta dominant és la bufalaga, per arribar fins a la mota del Riu Ter,  lloc en el qual girarem a l’esquerra i arribar sense adonar-nos fins al paratge de la Gola del Ter. En aquest meravellós indret podrem veure alguns exemplars d’arbres de ribera i podrem gaudir de la tranquil•litat i el paisatge, amb vistes a les Illes Medes, la platja de Pals i el massís de Begur.

Tipps

TRAÇAT

  • Alternem pistes de sorra, petits trams asfaltats i caminets.
  • Vigileu de no sortir dels camins marcats, recordeu que estem a dins d'àrees sensibles del Parc Natural.

AIGUA

  • Porteu força aigua, sobretot a l'estiu.

PRECAUCIONS

  • Respecteu les propietats i el medi en general. Som a un Parc Natural.
  • Eviteu les hores centrals del dia a ple estiu, o en qualsevol cas preneu precaucions per protegir-vos del sol.

METEO

  • El camí pot ser incòmode de fer els dies de fort vent.

TERRENY

  • Ruta és plana en tot el seu recorregut i transcorre per còmodes pistes i caminets.

MATERIAL

  • Protecció solar o pel vent si hi ha temporal.
  • Màquina fotogràfica.

Speichern Sie die Route