Zurück

Datenblatt

Einleitung

Passejada pels arrossars.

Ruta fàcil pel Parc Natural del Baix Ter, que ens porta per un territori pla i obert, d'amples vistes i amb els arrossars de Pals de protagonista. Descobrirem que és compatible mantenir la producció agrícola amb la conservació dels ecosistemes i la fauna que els habita. Travessarem zones agrícoles i el nucli urbà de Platja de Pals, rodejat de pinedes i construït sobre les dunes.

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

• Typology
  • Bewertungen

Slope graph

Rutes a Pals

Beschreibung

Passejada pels arrossars.

Ruta circular que seguirem amb sentit antihorari, sortint des del parc de la duna del carrer Canigó. Continuarem per la carretera del Golf fins a arribar a una caseta  de fusta, punt d'Informació actualment en desús. A partir d'aquí seguim per pista amb els arrossars a banda i banda del camí.

Els camps inundables canvien d'aspecte segons els cicles de plantació de l'arròs. Al juny se sembra l'arròs que es collirà al setembre. A les vores del camí ens apareixerà la flora típica de les zones inundables: jonqueres i canyissar, refugi de tot tipus de fauna (insectes, amfibis, ocells,...).

Arribarem al Rec des Coll on podrem girar a la dreta per anar i tornar fins a un mirador d'ocells dels aiguamolls de les Basses d'en Coll. Aquí podem observar els ocells propis de les zones humides que nidifiquen o fan parada als nostres aiguamolls. Continuarem canal amunt i, dins l'aigua, podrem observar les plantes aquàtiques i els peixos que s'hi mouen. De fons tenim unes boniques vistes del massís del Montgrí i, en dies clars, fins i tot podem distingir el Canigó. A la nostra esquerra, per sobre els arrossars s'alcen les muntanyes de Begur i el Massís de les Gavarres.

Arribarem a un pontet que travessa el canal, en aquest punt hi ha la Cabana d'en Quaranta, una mostra de les típiques cabanes dels arrossars, utilitzades de refugi i magatzem. Seguirem el canal per la riba dreta caminant ara per sota d'una agradable alineació de plàtans. Si mirem dins l'aigua dels recs, podrem veure espècies invasores com les tortugues i crancs d'origen americà.

Arribarem al Mas Gelabert i girarem a l’esquerre pel Camí dels Eixarts. Passarem per camps de conreu  fins a arribar a les pinedes de darrera el Càmping Neptuno. Entrarem a l'asfalt pel carrer de la Font del Serra i seguirem fins al punt de sortida del Carrer Canigó.

Tipps

• La ruta és circular, descrita en sentit antihorari.
  • És una matinal senzilla amb camins amples.
  • El recorregut en algun moment creua o segueix el traçat d'altres rutes i senders que no hem de seguir.
  • El traçat és pla i còmode.

• Cal portar aigua, ja que durant el traçat no hi ha fonts.
  • En dates i horaris turístics, al començament i al final de la ruta, dins el nucli urbà passarem per algun establiment de restauració on podrem comprar aigua.

• Tenir cura dels més menuts i mascotes a l'hora de travessar les carreteres i carrers. Travessem pels punts més segurs.
  • Per les pistes i camins més amples, hi circulen vehicles.
  • Si la feu en bicicleta preneu mesures de precaució.
  • Respecteu la proppietat privada.
  • Recordeu que esteu en un espai Rreserva Natural Parcial dels Aigüamolls del Baix Ter
  • No crideu i tingueu un actitud discreta si voleu veure ocells.
  • Respecteu l'entorn,

METEOROLOGIA

•  Els dies més freds de l'any caldrà contar en portar roba de protecció pel fred i pel vent.
  • Els dies de més radiació caldrà protegir-vos dels rajos del sol.

• El terreny és còmode, sempre per pistes amples i planes.
  • Portar calçat còmode.

• Prismàtics i càmera fotogràfica, són dues coses que ens poden fer de la sortida una experiència més completa.
  • Porteu una guia d'ocells d'aiguamolls,  si us agrada identificar-los.
  • Si la feu en bicicleta cal dur equipament de seguretat: casc i guants , així com material per reparar punxades.

• Seguint la ruta trobarem plafons i senyalitzacions verticals d'altres rutes que no hem de seguir.
  • Al principi de la ruta, en dates i horaris turístics passarem per algun establiment de restauració.

Speichern Sie die Route

Profile picture for user Guillem1234
Guillem rocafort vinyals
21/09/2022
Hem fet la ruta amb la familia i ens ha encantat. A la primavera deu ser molt bonic. Ara amb l'arròs també.