Rutes Viladecans
Datenblatt

Einleitung

Fixeu-vos en aquests arbusts que hi ha al costat del camí. N’hi ha quatre o cinc i estan plantats separadament un de l'altre.

Són càdecs. Antigament, quan no hi havia pressió antròpica en la primera línia de costa, s’hi desenvolupava una comunitat de plantes que feien de transició entre la primera línia de mar i el bosc del darrere. Era una massa arbustiva atapeïda, anomenada màquia litoral, formada entre altres arbusts pel càdec, però també per aladerns, llentiscles, murtres, etc.

El càdec pertany a la família dels xiprers. És un arbust resinós que pot assolir forma d'arbret. El diferenciem per les fulles lineals i punxants amb dues ratlles blanques a la part superior (foto).

Sabíeu que un branquilló tallat allunya els mosquits? La fusta té olis que es feien servir per a les propietats antisèptiques i, més recentment, en la fabricació de sabons i cosmètics. 

Bilder