Zurück

Datenblatt

Einleitung

Les serres de ponent.

Gran volta que, pujant a Can Mata, passa per dalt les carenes de les serres de ponent fins a baixar a Can Cambó i Ca n’Amat. Creuarem ambients forestals, on les pinedes ocupen el lloc d’antigues suredes, alzinars vora els torrents i als obacs.

Un cop a la vall, tornarem planejant de cara amunt, a Gualba aprofitant el Camí Ral, entre camps, masos i retalls de bosc, tot seguint les plantacions de plàtans de la riera amb el Montseny al fons.

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

• Typology
    Mit dem Fahrrad
  • Bewertungen

Slope graph

Beschreibung

Les serres de ponent.

Aquesta volta, de més de 5 hores en total, està al límit de les BATERIES dels telèfons. Llegiu els consells al SABER + de la App per tal d’estalviar bateria. També podeu dur una bateria de recanvi o algun sistema de càrrega amb USB.

És un recorregut de fàcil orientació. No agafem caminets ni corriols perdedors. Sempre seguim la pista principal. Només caldrà que verifiqueu la posició a les cruïlles.

Començarem per una carretera local que ens pujarà entre alzinars fins a Can Mata. Creuarem el sot de Cal Sidro amb bonics exemplars de llorers (Laurus nobilis).

Dalt la carena de la Serra Morena o de Can Cuní, les plantacions de pi pinyer s’alternen amb altres de pins pinastres. Les vistes, quan la cada cop més alta vegetació arbustiva ho permet, s’allarguen fins a serres properes direcció llevant (Hostalric), com a ponent. (Campins). Sempre, el Montseny al darrere i la Serralada Litoral amb el massís del Montnegre al davant. Entremig, la plana de la Tordera que marxa cap a la Selva. A sota, la Vall de Gualba i el poble amagat sota un núvol, ara verd, de capçades de pins i plàtans.

Sentim els aligots sobrevolar per sobre nostre i els picots amagats entre suros i pins van obrint aglans. Els arbustos dominants són els arboços, els brucs arboris i els falsos aladerns de fulla estreta.

Baixant, passats els masos de Can Gavardina i Can Mirabó, creuem el Torrent de Can Cambó i pugem una nova serra. És la petita serra de Can Cambó. Novament, pinedes i suredes a les parts altes. A les obagues i proximitats dels torrents, l’alzinar esquitxat de bonics roures agafa el protagonisme. El bosc sembla més humit i favorable als bolets. La seva espessor dóna refugi als senglars.

Arribats a Can Cambó, creuem la carretera per Ca n’Amat. Passat un antic tram de la carretera vella sota l'alineació de plàtans, enllacem amb el Camí Ral que ens tornarà al poble, en lleugera pujada. Anirem per la plana al costat de la riera, ocupada per conreus, pastures i plantacions de plàtans. Les nombroses masies se succeeixen formant bonics mosaics com el de la Barceloneta.

Un últim tram, per un camí frescal sota el bosc a tocar de torrent, ens fa passar pel costat de Can Dragó i les Cases Blanques fins a creuar la Riera de Gualba. Verns, avellaners, algun om i falgueres com el polístic, fan d’aquesta riera d’aigües permanents, un element paisatgístic d’elevat valor natural. Creuant el pont, agafarem el camí del Passeig de la Riera per entrar al poble per Can Blanxó.

Tipps

• Itinerari llarg.!! ATENCIO a les bateries del mòbil ¡!. Porteu-ne de recanvi o no en malgasteu.
  • Sempre per pista. Balisat amb senyals negres damunt de pal.
  • Majoritàriament planer. Pujades curtes però fortes en sortir dels torrents i pujant a Can Mata.
  • Passats els senyals de “el Camí “ podeu baixar al poble directament. Estareu fent el recorregut Can Mata - El Pinetar. (color marró) (Us estalviareu 2 h)
  • Uns 200 m, passat Can Mirabó, al final de la baixada, si girem a l’esquerra, sortim a la carretera. Si ens dirigim cap al poble, en 150 m, trobareu un trencant a la dreta per anar a Can Pascual. Allà tornem a enllaçar amb l’itinerari. (Us estalviareu 50’)

• No hi ha fonts.

• Heu d’estar acostumats a caminar.
  • Porteu aigua i menjar suficient. Caldrà fer aturades per descansar.
  • Eviteu els dies ventosos i els de molta calor a l’estiu.
  • Porteu protecció solar (gorra, crema ) a l’estiu.
  • Respecteu la propietat privada.
  • Si ho feu en bicicleta, estigueu alerta, ja que podeu trobar cavalls o algun cotxe.
  • Hi ha alguna baixada forta que demana precaució.

• Evitar dies de vent.
  • Evitar les hores centrals dels dies calorosos d’estiu.
  • És un itinerari llarg (5 h en total) i us pot agafar un canvi de temps. Consulteu la previsió.
  • Porteu roba adient si hi ha previsió de mal temps.

• Pista fàcil i compacte en la major part del trajecte.
  • Trams amb fang als accessos dels torrents.
  • Alguna baixada amb pedra fluixa que rellisca.

• Un plànol ens ajudarà a situar nos i llegir el paisatge de dalt la carena.
  • Protecció solar.(gorra, crema, ulleres…)
  • Jaquetes o impermeables de protecció per vent i pluja si hi ha previsió.
  • Aigua i aliments suficient.
  • Pals de tresc per caminar amb més ritme i dosificant esforços.
  • Si la feu en BTT, porteu elements de protecció personal (casc i guants). Cal dur eines bàsiques i material per reparar punxades.

• Passareu per restaurants cap al final del trajecte, pujant a Gualba pel Camí Ral.
  • Zona de pic-nic amb dret d'admisió a Can Pascual.

Speichern Sie die Route

Was ist da

Was in zu sehen: Can Mata - Cal Gaito

Can Figueres

Architektur
11/11/2014

És una de les masies més antigues i representatives del poble per la seva proximitat al nucli urbà. Es creu que data del s.XIII. Formada per tres cossos: la casa gran, la petita i Can Xiroi. Últim...

Alzinar

11/11/2014

llentiscle, galzara, marfull .aritjol, borrera al marge, heures, galzera, marfull...

Plataners carretera

Landschaften
11/11/2014

Abans era molt habitual de trobar aquestes avingudes arbrades, formades de plàtans d’ombra (Platanus x hispanica) arreu del país. L’eixamplament de les carreteres; la velocitat més gran dels vehicles...