Vistes a Roca Maura amb les Illes Medes al fons. Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
Lligabosc o xuclamel. Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
Vistes a Torre Moratxa des de Roca Maura. Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
Vistes al Montgrí i al Montplà. Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
Datenblatt

Einleitung

Cingles amb vista a l'Alt i Baix Empordà

Aquesta ruta curta però intensa, ens portarà a conèixer l'entorn muntanyós més proper a l'Estartit. Els trams de forta pendent ens seran recompensats amb unes vistes immillorables a les Illes Medes, l'Estartit, i gran part del Baix i Alt Empordà.

Coronarem la Roca Maura, visitarem i coneixerem la història de la Torre Moratxa i tot tornant fins a l'Estartit, aprendrem una mica sobre les espècies de fauna que hi habiten.

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

• Typology
    zu Fuß
  • Bewertungen

Slope graph

Beschreibung

Cingles amb vista a l'Alt i Baix Empordà

La ruta té el seu inici just al davant de l’oficina de turisme de l’Estartit i de seguida anem a buscar el carrer de Santa Anna el qual seguirem fins a la plaça de l’Església. Una mica més endavant enfilarem el carrer de Primavera, asfaltat i amb pendent de pujada fins a arribar al mirador del Salt d’Euga.

Uns metres més endavant deixarem el camí asfaltat que mena a Torre Ponça per desviar-nos a la dreta i en fort pendent en direcció a Roca Maura. L’inici de la pujada el farem rodejats per un bosc de pi blanc, i a mesura que ens apropem a Roca Maura, el garrigar sobre terra calcari anirà guanyant terreny.

A Roca Maura ens podrem aturar a recuperar l’aler i també podrem gaudir de l’impressionant paisatge que ens proporciona aquest privilegiat mirador.

Seguim camí, ara en direcció a Torre Moratxa per sobre del cingle i caminem sobre un terreny molt pedregós i irregular dominat pel garrigar. Visitarem la Torre Moratxa i coneixerem la seva història, abans de començar un descens per un camí a estones desdibuixat i pedregós (parem atenció a les torçades de peu).

Abans d’arribar al Coll d’en Taians girarem a l’esquerra i continuarem el descens ara ja de tornada i en direcció l’Estartit. Ens apropem ara a les primeres cases de la zona urbanitzada i recomanem seguir el track sobretot en els trams a on el camí queda desdibuixat.

Ara ja per asfalt,  enfilem el carrer Rocacorba fins a agafar unes escales a la dreta en un pronunciat descens, que per la carretera de Torroella ens portaran de nou fins a la plaça de l’església i el punt de sortida.

Tipps

• Alternem trams asfaltats de sortida i arribada a l'Estartit, amb senders boscosos i camins pedregosos pel garrigar.
  • Vigileu de no sortir dels camins marcats, recordeu que estem a dins d'àrees sensibles del Parc Natural.
  • Les marques de Sender Local verdes i blanques ens poden ajudar a orientar-nos.

EQUIPAMENTS

• Teniu una petita zona de descans a la font de Santa Anna i la font dels Capellans.

• Porteu força aigua, sobretot a l'estiu.
  • Trobareu les fonts de Santa Anna a l'Estartit i la font dels Capellans abans d'arribar a Torroella de Montgrí.

• Respecteu les propietats i el medi en general. Som a un Parc Natural.
  • Eviteu les hores centrals del dia a ple estiu, o en qualsevol cas preneu precaucions per protegir-vos del sol.
  • Vigileu en els trams pedregosos amb les torçades de peu.
  • Controleu els nens a les zones properes al cingle.

• El camí pot ser incòmode de fer els dies de fort vent.

• Ruta amb fortes pendents de pujada i baixada sobre terreny irregular.

• Protecció solar o pel vent si hi ha temporal.
  • Màquina fotogràfica.
  • Prismàtics pels ocells i el paisatge.

Speichern Sie die Route

Was ist da

Was in zu sehen: Les Maures

SALT EUGA

Landschaften
16/05/2016

Ens trobem al mirador del salt d’Euga, a pocs metres del torrent d’en Planes, des d’on podem gaudir d’una de les panoràmiques més pintoresques de l’Estartit, amb les illes Medes al fons encaixades...

PINEDA PI BLANC

16/05/2016

Al massís del Montgrí podem trobar tres tipus de pinedes diferents: les pinedes naturals de pi blanc, que trobem principalment al vessant marítim de la Muntanya Gran; les pinedes antigues que ocupen...

REPTILS

Tierwelt

Lacerta lepida

Ens trobem en mig del garrigar amb unes condicions de forta insolació, habitat ideal per alguns rèptils com el llangardaix comú (foto), la serp groga en els marges i al llindar del bosc...

MIRADOR

Landschaften
16/05/2016

Les antenes situades al cim de roca Maura és el que més crida l’atenció des dels diferents punts des dels quals es pot observar el cim. Als nostres peus tenim una vista impressionant al baix Ter i l...

RAPINYAIRES

Tierwelt

Bubo bubo

Encara que difícil de veure pels seus hàbits nocturns, ens trobem en espais freqüentats per aquest rapinyaire nocturn, el més gran del món. Acostuma a fer el niu aprofitant forats en arbres...

TORRE MAURA

Architektur
16/05/2016

La muntanya que li dóna el nom a la torre, està coronada per aquesta torre cilíndrica. Es tracta d’una torre de vigilància, que en temps de la pirateria es feia servir per avisar de la presència...

Bilder
Bewertungen
5 votes
Bewertungen mit Kommentaren Bewertung veröffentlichen
Beautifull view but it is difficult.
De très beaux paysages mais sentier difficile et peu balisé. De bonnes chaussures sont recommandées.
Si, ja ho comentem a la Descripció de la ruta i als Consells. La ruta és pedregosa.