Rutes a St. Maria de Martorelles
Return

Font de Beu i tapat

Index card

Introduction

Passem per la llera del torrent de Can Girona. La frescor del torrent afavoreix el creixement d'alzines i roures, com no ho fan als vessants de muntanya; de la mateixa manera trobem algun lledoner, oms de fulla grossa (oma) i una mica més endavant els àlbers (pollancres de ribera de la muntanya baixa).  Falses acàcies, ailants i els plàtans d'ombra, plantats per l'home (els dos primers grans invasors).  El sotabosc és d'alzinar frescal amb aladerns, marfull, galarà, falzia negre i heures.

També la fauna visita aquests racons. Si pareu l'orella, potser sentiu l'oriol (foto, àudio). Als troncs dels àlbers veureu forats de picot verd. 

L'oriol, només ve a Catalunya a l’estiu per criar i després marxa a passar l'hivern al centre i sud d'Àfrica. El mascle és de color groc brillant però, la femella i els joves són més verdosos i es poden confondre amb un picot verd. 
Li encanten les cireres i les figues, el podeu veure menjant a primeres o última hora del dia. És molt esquerp i difícil de trobar. El millor és fer silenci, parar l’orella i sentir-lo (Àudio), i un cop localitzat cal esbrinar amb els prismàtics fins a veure'l entre el fullatge. Es mou per la part alta de les capçades. Fa el niu en forma de cistelleta a una enforcadura de branquillons dins la capçada.

Images
Audios