Pantà de Sant Llorenç de Montgai
Return

Volta al Pantà de Sant Llorenç de Montgai

Route
26/05/2014
Index card

Introduction

Resseguint la Ribera del Pantà.

Aquesta fantàstica ruta al voltant del Pantà de Sant Llorenç de Montgai, ens portarà a conèixer un entorn de valor incalculable. Ens transportarem a la prehistòria a l´època Neandertal al jaciment arqueològic de la Roca dels Bous, coneixerem els diferents tipus de vegetació que envolten el pantà i la fauna que hi habita, destacant gran nombre d´aus aquàtiques.

Gaudirem a l´hora de vistes espectaculars al Segre, a la Paret de l´Òs i les Serres de Mont-roig i Monteró.

We recommend the Local Natura App to do this route. Download it for free here:

Apple store Google Play
  • Typology
    Time Circular
  • Difficulty
    Easy
  • Duration
    2 hours 30 minutes
  • Slope
    163.00 meters
  • Distance
    8.94 km
  • Theme
    Flora and fauna
    Landscaping
  • Activity
    By foot
  • Rating

Slope graph

Description

Resseguint la Ribera del Pantà.

Iniciarem la Ruta al voltant del Pantà de Sant Llorenç de Montagai des de la part Nord del poble, entre vegetació de ribera, amb una mica de sort podrem veure les primeres aus aquàtiques abans d´arribar al jaciment arqueològic de la Roca dels Bous. Si esteu interessats podreu fer una visita autoguiada amb un Ipad i finalitzar la visita amb un guia.

Passejarem entre àlbers abans de creuar el Pont sobre el riu Segre, per agafar un sender preciós passat el pont a l´esquerra. Resseguint el sender gaudirem de vegetació de ribera, pinedes de pi blanc i antics camps de conreu, ara ja abandonats. Tindrem també l´oportunitat de conèixer la variada fauna que habita la Reserva Natural de la Fauna Salvatge de Sant Llorenç de Montgai.

Tindrem durant tot el recorregut diferents vistes a les serres que envolten el pantà, com les properes Serra de Monteró i Sant Cristòfol, i de més llunyanes com la Serra de Mont-roig.

Tips

TRAÇAT

  • Agradable traçat per a totes les edats.
  • En BTT hi ha algun tram curtet que haureu de fer a peu.

AIGUA

  • Porteu aigua, només en trobareu al final del recorregut.

PRECAUCIONS

  • Caminarem per un tram de carretera a l´inici del recorregut. Aneu amb comte.

MATERIAL 

  • La comoditat del recorregut el fa adient per gaudir de l’observació de ocells i fauna així com de fer fotografies.
  • Prismàtics i màquina fotogràfica.
  • Si aneu en bici, tot i ser un itinerari curtet, cal dur les eines bàsiques de qualsevol sortida. Càmares, manxa, claus i desmuntables.  Els casc s’ha de dur sempre.

 

Save the route