Rutes a Gavà

Fichier

Introduction

Els masos propers a Gavà

Us proposem un curt i fàcil recorregut, voltant la serra més propera al nucli urbà de Gavà, que ens acosta a la natura propera a casa.
Els fondos amb rieres i torrents on hi viu una fauna singular, sovint desapercebuda; arbres de grans dimensions; masies que encara perduren i boscos on abans s'explotaven recursos com els conreus de secà o la mineria.

Si la ruta us sembla curta, la podeu enllaçar amb la ruta del Camí medieval i Font del Ferro.

Nous vous recommandons l’application Natura Local pour faire cette route. Téléchargez-la gratuitement ici:

• Typology
    À vélo
  • Évaluations

Slope graph

Description

Els masos propers Gavà

Sortim del sector de Can Tries i després de fer uns minuts pels carrers frontissa amb el bosc, entrem a l'obac de la Serra de les Ferreres per la riera de Sant Llorenç.
Seguirem la pista principal, amb la riera al nostre costat, coberta de vegetació i trobant grans exemplars d'arbres aïllats i mates de llentiscle.
Després de la primera baixada, creuem la llera de la riera i el bosc de pi que ens envoltava fins aquest moment deixa pas als camps de conreus d'horta i fruiters del mas de Can Roig.

És en aquest punt, quan el camí comença a pujar, gairebé sense descans fins a trobar la carretera de Gavà a Begues. És a dir, fins arriba a dalt el serral de les Ferreres. El camí rep incorporacions pel costat dret, i una d'elles ens porta (en un centenar de metres, fins a la Capella de la Mare de Déu de la Salut a Ca n'Amat).

A la nostra dreta la vegetació és esponerosa, les alzines estan cobertes d'enfiladisses i oms, avellaners i roures aporten un verd fresc al fondo del Fangar. És la part més obaga de la serra de les Ferreres. A mitja pujada a la nostra dreta, deixem un corriol que s'enfila cap a la pineda solella direcció les instal·lacions d'antigues zones extractives de ferro (Mines de Rocabruna). Mineral que es troba barrejat amb els esquistos o pisares que trobem en aquesta segona meitat del camí. Davant del corriol, baixa un sender cap al barranc i allà, baixant unes escaletes accedirem a la font de l'Avellanosa. Tornem a la pista i ja gairebé dalt, un gran plàtan marca la capçalera del fondo.

Abans d'arribar prop la carretera, ens sorprenen unes feixes amb marges de pedra i oliveres perdudes que ens expliquen com devia ser aquest paisatge no fa massa temps enrere.

Ara sí, ja som dalt la carena de la serra de les Ferreres i ens envolta una pineda de pi blanc a ambdós costats. El terreny esdevé de caràcter àcid i la vegetació que acompanya els pins ens ho fa saber: trobem bruc arbori, estepa negra i cap d'ase. Passem un gran dipòsit d'aigua i seguim caminant una estona, sempre per la pista principal, amb tendència a baixar, fins que en un petit replà s'obren unes fantàstiques vistes sobre la plana del delta del Llobregat.

Ja només ens queda acabar la baixada fins al punt de sortida. En arribar al primer carrer urbanitzat, haureu d'agafar un corriol, per sota el carrer que us mena directes al punt d'inici.

Astuces

• Pista ample i còmode
  • Pujada continuada a partir de Can Roig. Forta pendent els primer metres davant el mas.
  • Una pista a la dreta, ens acosta a la Capella de la Mare de Déu de la Salut.
  • Acabant el recorregut hi ha un petit tram de pista de baixada amb fort pendent.
  • Al final, en arribar al carrer urbanitzat, agafeu un corriol que mena al mateix punt d'inici.
  • Podeu allargar la ruta si enllaceu amb l'itinerari del Camí medieval i font del Ferro.

• Porteu aigua de casa

• Respecteu la propietat privada.
  • Si ha plogut el camí de baix, pot estar enfangat.
  • Compte si us atanseu fins a les instal·lacions de les mines de Rocabruna.

• Els pals de tresc us poden ajudar a caminar.
  • Si la feu en BTT cal dur protecció i material per reparar punxades.

• Capella de la Mare de Déu de la Salut
  • Equipaments de les mines de Rocabruna

Enregistrer l'itinéraire

Qu'y a-t-il

Que voir à: Camí de les Ferreres

Images
Évaluations
Aucun vote pour le moment