Revenir

28/09/2022
Fichier

Introduction

El veïnat de Mata: cultura, natura i agricultura.

L’Ajuntament ens proposa aquesta variada ruta que recorre les grans platges de Mataró, l’interessant espai agrari de les Cinc Sénies, les ermites de Sant Miquel i Sant Martí de Mata, i la riera de Sant Simó.

Nous vous recommandons l’application Natura Local pour faire cette route. Téléchargez-la gratuitement ici:

• Typology
  • Évaluations

Slope graph

Ruta Mata. Mataró

Description

El veïnat de Mata: cultura, natura i agricultura.

Iniciem la ruta a tocar del port de Mataró i seguint el passeig Marítim en direcció nord fins a la riera de Sant Simó, punt en el qual seguirem el seu curs amunt fins a arribar al camí de les Cinc Sénies, que seguirem en direcció a Llavaneres.

Gaudirem del passeig per l’espai agrari de les Cinc Sénies i a l’altura del Torrent del Castell girarem a l’esquerra torrent amunt seguint el traçat del GR 83 (camí del Nord), el qual ja no deixarem fins a arribar a la part més elevada del recorregut.

Seguim pujant ara per pista ara per camí i aviat assolirem el nostre pròxim objectiu, l’ermita de Sant Miquel de Mata, a on podrem recuperar forces abans de prosseguir el camí, ara amb Sant Martí de Mata al punt de mira.

Abandonem els encontorns de l’ermita i seguim l’encaixonat torrent amunt, fins que aquest s’obre i nosaltres fem un gir de 180 ° i començar el descens i la tornada cap al nucli urbà de Mataró.

En el descens fruirem de bonics trams d’alzinar, petites suredes i curioses formacions granítiques.

El camí segueix en primer lloc el curs avall de la riera d’en Masriera, a continuació el de la riera de Can Soler i per últim la de la riera de Sant Simó.

A l’altura de les Cinc Sénies retrobarem el camí de l’anada, el qual seguirem ara en sentit contrari fins al punt d’inici.

Astuces

• La ruta transcorre majoritàriament per pistes amples i còmodes, excepte en algun petit tram de pujada que segueix el GR 83 abans d’arribar a Sant Martí de Mata.

• Porteu força aigua, sobretot a l'estiu.
  • Només trobarem una font al camí de les Cinc Sénies.

• Vigileu amb els cotxes sobretot en els trams dins del nucli urbà i a la carretera de Valldeix entre la font del Pericó i el nucli urbà.

• Eviteu les hores centrals del dia sobretot a ple estiu
  • Consulteu la meteo abans de sortir.

• En general es tracta de terreny sense grans dificultats.

• Cal dur calçat còmode i adherent.
  • Protecció solar.
  • Màquina fotogràfica.
  • Pals de tresc.
  • Prismàtics per observar ocells, papallones, rèptils,...

Enregistrer l'itinéraire

Qu'y a-t-il

Que voir à: Ruta Ermites de Mata

Images
Évaluations
Aucun vote pour le moment