Einleitung
Al centre d’aquesta plaça hi trobareu el Monument a la Sardana, una escultura feta amb planxes de ferro que representa quatre dansaires en rotllana, amb els braços alçats. Són figures senzilles, dues d’homes i dues de dones, de mida natural i sense base, com si sorgissin directament de la terra.
El monument va ser un regal de l’Associació Cultural Recreativa Sigarra i es va inaugurar l’any 1975, poc abans de la mort del dictador Franco. En aquell moment, els símbols de la identitat catalana, com la sardana, començaven a recuperar presència pública després d’anys de repressió.
Avui, com en moltes altres poblacions del país, aquest monument recorda l’esperit col·lectiu i festiu del nostre ball més emblemàtic.