Cabana de Can Cabot
Index card

Introduction

En aquesta interessant ruta als voltants de Sant Vicenç del Montalt, coneixerem Can Milans del Bosch, antiga masia d´aquesta família de tradició militar. Ens portarà a conèixer singulars formacions rocoses, típiques de la Serralada del Litoral. Podrem veure també la caseta de Can Cabot, una barraca de vinya molt singular, encara ben conservada i gaudir de bones vistes sobre el poble i la franja litoral.

We recommend the Local Natura App to do this route. Download it for free here:

Apple store Google Play
  • Typology
    Anti-clockwise circular
  • Difficulty
    Median
  • Duration
    2 hours 50 minutes
  • Slope
    387.00 meters
  • Distance
    8.34 km
  • Theme
    Flora and fauna
    Architecture and environment
    Environment
    Geologia
  • Activity
    By foot
  • Rating

Slope graph

Description

Sortim de l´aparcament i enfilem uns metres per la BV-5034, per desviar-nos a la dreta per Camí antic del Cementiri, i continuar pel Carrer Sol Naixent, que deixarem per agafar una pista que ens portarà fins a Can Milans del Bosch, important masia senyorial del segle XVII.

Ara ja entre pi pinyoner i fora del nucli urbà, seguirem un agradable camí fins a trobar la caseta de Can Cabot, una de les poques barraques de vinya ben construïda i fent conjunt amb l’entorn que trobem en el terme.

Agafem ara una pista amb cert pendent, i entre parets de sauló, que ens durà fins als Rocs del Moro, conjunt de blocs granítics arrodonits característics de la zona, rodejats de pi pinyoner i alzines. En aquest tram trobem representació de la vegetació típica de la zona, mata, bruc, arboç i estepes, entre pins i alzines.

Seguim la pista fins a la plaça del Tions, per més endavant deixar-la per un entretingut corriol ara ja entre bosc d´alzines, amb la presència de marfull i galzeran, més adaptats a la vida ombrívola. Es en aquests boscos a on podem observar amb paciència el raspinell, reitó, la merla i el gaig.

Per aquests atractius corriols arribarem de nou a una pista just abans d´arribar als Pins d´en Pera, aquí generacions de santvicentins hi han vingut amb l’escola , com a excursió petita o sortida matinal.

Ara ja en descens per una pista força dreta, ens anem apropant a Sant Vicenç amb una bonica vista sobre la façana litoral. Abans d´arribar a Can Mora de Dalt agafem una drecera força dreta, comte, que ens durà al Torrent del Ranxo i finalment a Sant Vicenç.

A l´entrada del poble ens podrem refrescar a la font del Llorer, tot just passat el pont de la carretera de Mata a l´esquerra. Ja només ens queda travessar el poble per carrerons estrets fins a l´aparcament.

Tips

Traçat

  • Hi ha algún tram de forta pujada entre la Caseta de Can Cabot i els Rocs del Moro.
  • A la baixada especial atenció a partir dels Pins d´en Pera i la dreçera abans de Can Mora de Dalt.

Aigua

  • Només trobareu aigua a la font del Llorer al final de l´itinerari, entrant al poble.

 

Meteo

  • Es una ruta per fer tot l´any, encara que al Juliol i Agost e millor evitar les hores del migdia.

 Terreny

  • El terreny no és complicat, però porteu calçat adequat i resistent. Als corriols es fàcil de relliscar o fer una torta de peu.

 

 Material

  • Prismàtics per veure algun ocell i les vistes panoràmiques.
  • Màquina de fotos.

 

Save the route