Rutes a Girona_Ter

06/05/2022
Fichier

Introduction

Coneixent el riu Ter al seu pas per Girona.

Ruta i continguts oferits per Girona Natura. Ajuntament de Girona. Oficina de Turisme.

Nous vous recommandons l’application Natura Local pour faire cette route. Téléchargez-la gratuitement ici:

• Typology
    À vélo
  • Évaluations

Slope graph

Description

Coneixent el riu Ter al seu pas per Girona.

Aquest itinerari de la Ronda del Ter permet, tot resseguint el curs fluvial, conèixer els usos ecològics i productius de l’aigua (fàbriques, balneari), així com el seu llegat històric. Al llarg d’aquest riu quan passa per Girona es pot trobar un ric patrimoni de fauna i flora, de deveses, de mecanismes per preservar la biodiversitat (com les rampes) i fer front a crescudes del riu i a les inundacions consegüents.

Sortirem del Pont de Pedret, sobre el riu Onyar, i pel marge dret (aigües avall), ara zona d'aiguabarreig, el camí a tocar de riu passa pel davant d'una massa forestal de ribera. No és l'altra riba, sinó l'Illa de Pedret, formada al mig de la llera. Seguim fins a arribar a un bonic mirador amb plataformes de fusta, encarats a l'illa.

Tot seguit notem com l'aigua sembla aturar-se a causa de les rescloses de Pedret i de la Manola, també anomenada de la Aurona (1845). Ara, el camí de riu passa al tramat urbà, i per voreres arribem a la Devesa dels Salesians. El camí es va apropant al riu fins a la resclosa de Can Mitjans on es converteix en el carril bici que va de Pont Major fins a Campdorà.

Seguim pel nou camí i abans d'arribar a la depuradora, girem cap als plans de Campdorà per anar a buscar un vial asfaltat del costat de la via del tren. Al davant tenim la muntanya dels Sants Metges i més endavant, a tocar de riu, envoltada de camps de cereal, s'alça l'edifici de la Farinera. Tot seguit arribem al punt final on trobarem la Font Picant del Congost, d'aigües carbòniques i ferruginoses.

Aprofitem per fer un mos i girem cua per on hem vingut fins a arribar al Pont Major i creuar a l'altra riba del riu, per on continuarem, aigües amunt. El camí de terra va uns metres separat de l'aigua. Si volem, hi ha l'opció, si la vegetació herbàcia de ribera ho permet, d'acostar-nos i fer un trosset de corriol per sobre els còdols a tocar d'aigua. Tot i això, en endavant, el camí passa per trams on l'aigua és molt a prop i podem copsar aquesta sensació de natura feréstega.

Deixem enrere els ponts de la Barca Nou i Vell, i arribem al parc de les Ribes del Ter, on la gestió de l'espai hi dona un valor afegit. En l'extrem oposat passem el pont de Fontajau per fer un tomb en una zona naturalitzada: les Deveses d'en Bru.

El camí, ben senyalitzat, passa per diferents ambients de ribera: clapes de bosc de ribera, herbassars amb joncs, petita platja de riu, basses resultades d'antigues extraccions d'àrids i les plantacions de devesa. Un cop fet el tomb, creuant a la riba dreta per la passera de vianants del Parc de les Ribes del Ter, tornarem al punt de sortida al Pont de Pedret .

Astuces

• Camí ample de terra compacta vora el riu.

• Algun tram de voreres i carrers al Pont Major.

• Tram asfaltat de Campdorà fins a la Font Picant del Congost.

• Recorregut planer.

• Trobareu la Font Picant al mig del recorregut.

• La dificultat mitjana és per causa de la llargada de la ruta. Heu d'estar acostumats a caminar.

• Si ha plogut, el camí pot tenir fang i tolls.

• Compte amb els més petits en apropar-se a la llera.

• S'ha de respectar el medi natural i la propietat privada.

• No descuideu hidratar-vos i portar ganyips. El recorregut és llarg.

• Respecte a la resta d'usuaris si ho feu en bicicleta.

• La pluja i el vent poden espatllar la passejada

• Calçat còmode adient per caminar.

• Uns pals de tresc ens poden servir d'ajuda.

• Si ho feu en bicicleta: equipament de seguretat personal i recanvis en cas de punxades.

• Trobareu plafons explicatius complementaris.

• Hi ha bancs a diferents punts del recorregut.

Enregistrer l'itinéraire

Qu'y a-t-il

Que voir à: Ronda del Ter

Images
Évaluations
Aucun vote pour le moment