Datenblatt

Einleitung

Recull d'Ardenya, en una gran ruta.

Ruta 16, dissenyada pel Consell Comarcal del Baix Empordà. Per camins i corriols descobrirem les meravelles que ens amaga el massís de l’Ardenya: vistes espectaculars sobre el mar, la vall del Ridaura, la banda sud de les Gavarres i la plana del Gironès; menhirs de l'època prehistòrica amagats entre la boscúria; masies abandonades; doms granítics, i castells rocallosos que donen caràcter a l’Ardenya... Però també podrem copsar l’exuberant natura que li dóna color: suros, pins centenaris, alzines, lloredes i algun boix grèvol. L’ambient salvatge de la Costa Brava més verge està assegurat.

Font: CCBE

 

Wir empfehlen Ihnen die lokale Natura-App, diese Route zu machen. Gratis-Aufkleber:

Apple store Google Play
  • Typology
    Gegen den Uhrzeigersinn kreisförmig
  • Schwierigkeit
    Mittel
  • Dauer
    6 Stunden 10 Minuten
  • Slope
    680.00 meters
  • Entfernung
    19.10 km
  • Theme
    Flora und Fauna
    Architektur und Umwelt
    Landschaftsgestaltung
  • Aktivität
    zu Fuß
  • Bewertungen

Slope graph

Beschreibung

Recull d'Ardenya, en una gran ruta.

Aquesta llarga ruta, ens permet conèixer els elements naturals i arquitectònics que defineixen el massís d’Ardenya.

Iniciem el recorregut pel costat de la riera de les Comes, per la Vall de Mascanada. Vall fèrtil i plena de masies, amb pous i basses on encara es fa una mica d’horta. Tot seguit deixem la vall per enfilar-nos cap a la serra del Puig de les Cols. Aquesta serra, és part important de la conca de la riera de les Comes i, a la part alta, veurem uns bonics roquissars.

Per un entretingut corriol de pujada arribarem al Coll del Vidre. Abans de saltar a l’altra banda, si ens girem, gaudirem de vistes sobre Sant Feliu i el Puig Gros (antenes). Un cop passat el coll, a l’altre costat, veurem els doms granítics anomenats Carcaixells de Dalmau. El Montseny i les Guilleries a la llunyania, a l’altra banda de la plana selvatana.

Dins una magre sureda, al costat del Coll de l'Escorpí, arribem al Menhir del Terme Gros. Ara podríem escurçar l’itinerari i tornar a l’esquerra cap el Coll de la Creu de Barraquer. Si seguim recte, però, podrem visitar les runes de la capella de Sant Baldiri i de l'Ermita de Sant Benet del Bosc.

De tornada, a la nostra dreta, veiem alguna de les comalades que baixen fins al mar, on possiblement s’hi fan llorers. Baixant del Coll de la Mare de Déu, si ens queden ganes de ‘‘propines’’ podem acostar-nos a veure el racó de la Font de les Tres Fonts o la Cova d’en Bosc.

Entrarem a un tram de camí ‘‘Romà’’ amb un empedrat que, encara avui, compleix la funció d’estabilitzar la base, als trams en pendent. Arribem al Coll de Portes i d’aquí pel PR, entrem a un altre alzinar sec, amb boles de granit que eren nuclis del material original que encara no s’han desfet.

Abans de creuar la carretera de Tossa, podem acostar-nos a veure un pi centenari, el Pi de la Figuera. Les branques baixes són tan grans que gairebé toquen el terra.

De seguit passem a la urbanització de ‘‘les Penyes’’. Com el nom indica, som a sobre d’un tram de costa a 90 m per sobre el mar. Podrem gaudir de boniques vistes sobre el litoral.

Tot seguit, val la pena, acostar-se a l’Ermita de Sant Elm, gaudir novament al seu mirador, per ara sí, baixar ja als miradors arran de mar a la Punta de Garbí. Us recomanem acostar-se al de les Modistes. Ara ja, pel camí vora el mar, anirem entrant al poble fins al Conjunt Monumental del Monestir. 

Tipps

TRAÇAT

ANEU EN COMPTE AMB EL CONSUM DE BATERIES DEL TELÈFON !!! PREVEURE MESURES D’ESTALVI.

  • Llarg. De fàcil caminar. Hi ha un tram asfaltat, però majoritàriament camins i corriols.
  • Anirem alternant trams de GR92 i trams PR-C 101.
  • Trobarem dues dreceres  per retallar el recorregut:
  • 1. En arribar als "tres camins", seguim la pista principal fins a Sant Benet del Bosc.
  • 2. En arribar al Coll de l’Escorpí, girem a l’esquerra per tornar cap el Coll de la Creu d’en Barraquer
  • Hi ha trams de pujada i baixa forta, alguns amb pedra fluixa. 

AIGUA

  • Porteu aigua suficient. El recorregut és llarg i les fonts que trobem acostumen a estar seques.

PRECAUCIONS

  • Itinerari llarg. Valoreu la preparació física.
  • No us pot faltar ni aigua ni aliments per anar picant i hauríeu de preveure un àpat a mig camí.

METEO

  • No sortiu si el dia no és segur. (Ruta llarga)
  • És un itinerari incòmode per fer amb pluja o vent.
  • Proteu protecció pel sol. (gorra, cremes, ulleres)

TERRENY

  • Als corriols s’ha de caminar amb atenció. Si està humit, les pedres rellisquen. Sobretot pujant al Coll del Vidre i baixant del Coll de la Mare de Déu.
  • Les pistes estan en bon estat. Alguns trams en pendent s'han espatllat per l'aigua.

MATERIAL

  • Calçat resistent, còmode i amb bona sola.
  • Els pals de tresc us poden ajudar a caminar i assegurar les baixades. Porteu menjar per anar picant.
  • Paravent per protegir-nos del vent o de la pluja.
  • Un plànol de la zona ens servirà per situar nos dins el massís.
  • Una màquina fotogràfica o de filmar, seran útils per enregistrar les vistes.

ALTRES EQUIPAMENTS

  • Trobareu algun plafó de situació general. També algun pal d’indicació de camins, indrets o elements com el Menhir del Terme Gros.
  • De tornada Sant Elm i el Conjunt del Monestir, són visites obligades.  

 

Speichern Sie die Route